S to simulacijo se lahko interaktivno seznanite z učinkom izogibanja družabnim stikom na širitev nalezljive bolezni. Vsak krogec predstavlja osebo, ki je lahko zdrava (bela), imuna (rumena), obolela (rdeča) ali mrtva (siva). Zdrava oseba se okuži, če pride v stik z obolelo. Ko obolela oseba preživi bolezen, postane imuna.
Premikajte drsnike levo in desno ter opazujte, kakšen vpliv imajo spremembe parametrov. Podrobnejšo razlago parametrov najdete spodaj.
Izogibanje stikom | % | ||
Umrljivost | 3% | ||
Čas bolezni | 2.0s |
○ zdrav | ● imun | ● bolan | ● mrtev | čas |
% | % | % | % | s |
Izogibanje stikov nadzira, do kakšne mere populacija upošteva izogibanje družabnim stikom. Ko je 0%, ni nobenega izogibanja in osebe se gibljejo z največjo hitrostjo, tako da imajo veliko možnosti za medsebojne kontakte. Pri vrednosti 100% vsi stojijo na miru in družabnih stikov sploh ni.
Umrljivost je verjetnost, da okužena oseba umre. Če jo nastavite na 0%, ne bo umrl nihče, če pa jo nastavite na 100%, bodo umrli vsi, ki se okužijo.
Čas bolezni določa, koliko časa je oseba bolna. Daljši kot je čas, več priložnosti ima oboleli za širjenje okužbe. Čas merimo v sekundah, ker simulacija poteka zelo hitro.
Simulacija je namenoma preprosta in sloni na nekaterih predpostavkah: ni inkubacijske dobe; osebe so kužne ves čas obolenja; in verjetnost okužbe pri stiku z obolelim je 100%.
Avtor simulacije Andrej Bauer je dobil navdih zanjo v članku Harryja Stevensa iz Washington Posta.
Izvorna koda je prosto dostopna na GitHub projektu social-distancing-simulator
.
Pomagajte jo izboljšati in prevesti v svoj jezik.
Oglejte si to stran v drugih jezikih.
Opozorilo: Namen simulacije je izključno izobraževalen, saj prikazuje kompleksnost izogibanja stikom v epidemiji z umetnim matematičnim modelom. Simulacije ne uporabljajte za kakršnokoli sklepanje o dejanskih boleznih.